Orgaandonatie

Aan de discussie over orgaandonatie zitten vele kanten. Hans Stolp belicht ze in zijn boek Orgaandonatie, waarom wel, waarom niet? Zo maken steeds meer ontvangers van een nieuw orgaan bijvoorbeeld duidelijk dat zij ook herinneringen en emoties van de donor meekrijgen, naast een donorhart of een donornier. En mensen die in coma liggen en orgaandonor worden, sterven op de operatietafel als de organen worden uitgenomen. Orgaandonatie heeft dus heel wat meer ingrijpende gevolgen dan de overheid ons voorhoudt. Het wordt hoog tijd ons af te vragen: wat pleit er eigenlijk vóór orgaandonatie, en wat is ertegen?

Is Orgaandonatie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Orgaandonatie