Brown_oorsprong

Volkskrant:
Parool:
De Morgen:

Oorsprong

Rank 5586 Gelezen 3167 Aan het lezen 174 Wil ik lezen 1394 Favoriet 136 Recensies 81
Thrillers & Spanning Artikelen 11 Newsroom 3 Lijsten 15 Spots 8 Hebban 1000 139   Topics 0

Professor Robert Langdon heeft opnieuw de hoofdrol. Ditmaal speelt het verhaal zich volledig af in Spanje – Madrid, Barcelona, Sevilla en Bilbao, de stad van het Guggenheim Museum. In deze steden belandt Langdon op het kruispunt van de twee vragen die de mensheid al eeuwenlang bezighouden: Waar komen wij vandaan? Waar gaan wij naartoe?

Dan Brown weeft in Oorsprong wederom een mozaïek van codes, wetenschap, religie, geschiedenis, kunst en architectuur tot een razend spannende thriller. Maar er wordt een frisse draai gegeven aan de stijl die zijn handelsmerk werd doordat nu moderne kunst en innovatieve technologie een belangrijke rol spelen. Hiermee wordt aan zijn schrijverschap een nieuwe dimensie toegevoegd.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Origin
Robert Langdon (5)
Luitingh-Sijthoff
03 oktober 2017
04 oktober 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Leunt zwaar op de grote voorganger

door: Anne Terwisscha 1 reactie 2 likes
Waar komen we vandaan?
Waar gaan we naartoe?

Volgens Edmond Kirsch, een oud-student van professor Robert Langdon, zijn dat de belangrijkste vragen die een mens zich kan stellen. Hij meent er ook de antwoorden op te hebben en die wil hij graag met de hele wereld delen. Kirsch heeft goed geboerd na...

Reacties op: Oorsprong