Oui, Chef!

Oui, Chef!

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

De langverwachte opvolger van de bestseller Hitte, voor de lezers van Anthony Bourdain en fans van de Netflix-serie Chef’s Table

Een nieuw hilarisch en obsessief verslag van bestsellerauteur Bill Buford, dit keer vanuit de keuken van een Frans Michelin-restaurant: onveranderlijk onweerstaanbaar en intrigerend

Stuntelend met de Franse taal, maar er wel van overtuigd dat hij de kunst van het Franse koken onder de knie zal krijgen, begint Bill Buford aan wat een waanzinnige zoektocht van vijf jaar wordt.

Met zijn vrouw en driejarige tweelingzonen trekt hij naar Lyon, de gastronomische hoofdstad van Frankrijk. Hij gaat studeren aan het beroemde Institut Bocuse en koken in het legendarische en met een Michelin-ster bekroonde La Mère Brazier. De Franse keuken wordt een obsessie: is hij de gastronomische geheimen die hij leert waardig? En is de Franse keuken, zoals alle Italianen die hij in Toscane ontmoette hem vertelden, eigenlijk schatplichtig aan (mon dieu!) de Italiaanse?

Met zijn kenmerkende humor, gevoel voor avontuur en meesterlijk vermogen om zichzelf – en ons – helemaal in zijn zoektocht onder te dompelen, schreef Bill Buford een boek dat van ons allen een kenner van de Franse keuken maakt.

In de pers
‘Een pittige, hartige tour de force: afwisselend hilarisch en serieus over onze relatie met koken en eten. Smaakt naar meer!’ Simon Schama

‘Als je om lekker eten geeft, graag leest, en van mensen met een obsessie en met een gevoel voor avontuur houdt, dan is dit boek een must-read. Geweldig.’ The New York Times

‘Verplicht voor iedereen met een voorliefde voor geschiedenis, lekker eten en meesterlijke verhalen.’ David Chang, restaurateur en auteur van het beroemde kookboek Momofuku

‘Een detectiveverhaal, een liefdesverhaal en een daad van warme eerbied. Aards, intelligent en lekker.’ Pamela Druckerman, auteur van Franse kinderen gooien niet met eten

Literaire non-fictie algemeen
Eten en drinken algemeen