Pandemie

Terwijl een pandemie de planeet overspoelt, filosofeert Slavoj Zizek over de diepere betekenis hiervan. We leven in een tijd waarin het grootste gebaar van liefde afstand nemen van iemand is. Regeringen die bekend staan om hun bezuinigingen, kunnen ineens biljoenen uitgeven. En om een afdaling naar barbarisme af te wenden is er volgens Zizek een nieuwe vorm van politiek nodig. Geschreven met zijn gebruikelijke kracht en liefde voor analogieën van populaire cultuur, geeft Zizek een beknopte en provocerende momentopname van de coronacrisis terwijl deze zich uitbreidt en ons allemaal raakt. Slavoj Zikzek (1949) is een Sloveense filosoof, socioloog, psychoanalyticus en cultuurcriticus, en een van de populairste denkers van deze tijd. Zijn inventieve, provocerende oeuvre daagt de conventionele wijsheid en geaccepteerde waarheden van zowel links als rechts uit.

Is Pandemie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Pandemie