Pandemieën

De COVID-19-pandemie veranderde onze wereld bijna onherkenbaar: scholen gingen dicht, straten bleven leeg, bedrijven moesten hun deuren sluiten. Het coronavirus maakte wereldwijd miljoenen slachtoffers.

Besmettelijke ziektes en pandemieën horen bij onze geschiedenis: gevaarlijke ziektes uit het verleden zijn bijvoorbeeld de pest en de Spaanse griep.

In dit boek lees je wat pandemieën zijn, hoe ze zich verspreiden en hoe we ermee omgaan. Je leert hoe mensen zich tegen gevaarlijke ziektes kunnen beschermen, bijvoorbeeld door nieuwe vaccins te ontwikkelen, maar ook door simpele maatregelen die iedereen zelf kan nemen, zoals handen wassen en een mondkapje dragen. En het zal je misschien verbazen, maar we kunnen ook veel van pandemieën leren en soms komen er zelfs goede dingen uit voort.

Is Pandemieën het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Pandemieën