Pans Labyrint

Gelezen 87 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 108 Favoriet 4 Recensies 6
Young adult Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Indringende en adembenemende YA fantasyroman gebaseerd op de film Pan’s Labyrinth
In het Spanje van de jaren ’40 gaat Ofelia met haar moeder bij haar stiefvader wonen. Hij is officier in het leger van Franco en heeft zijn hoofdkwartier in een afgelegen molen in een donker bos. Ofelia’s moeder is zwanger en wordt al snel na de verhuizing ziek. Terwijl haar moeder elke dag zwakker wordt en de wrede aard van haar stiefvader zich steeds meer openbaart, beginnen voor Ofelia de grenzen tussen fantasie en werkelijkheid te vervagen. Ofelia ontdekt in de buurt van het bos een verborgen wereld, die aanvankelijk sprookjesachtig lijkt maar steeds gruwelijker wordt…

De bekroonde filmmaker Guillermo del Toro vroeg Cornelia Funke een boek te schrijven gebaseerd op zijn veelgeprezen Pan’s Labyrinth. Cornelia Funke heeft het verhaal op haar geheel eigen manier bewerkt tot een YA roman waarin sprookjesachtige magie en realiteit op unieke wijze vervlochten zijn.

Young Adult
Fictie 15+