Passie

Veertig jaar in de journalistiek

In 1967 ging de toen twintigjarige Mart Smeets achter de typmachine zitten en schreef een aantal gedichten. Hij kwam niet meer achter de typmachine vandaan. Al snel volgde zijn eerste publicatie. Sindsdien schreef hij duizenden stukken voor kranten en tijdschriften, over zeer uiteenlopende onderwerpen. De meest memorabele daarvan zijn nu, ter gelegenheid van zijn veertigjarig jubileum in de journalistiek, geselecteerd door Mart Smeets zelf.
Hij koos onder andere voor interviews met voetbalcoach Rinus Michels, oud-premier Dries van Agt en dominee Hans Visser, voor reportages vanuit Amerika, voor portretten van sportsterren uit binnen- en buitenland, voor reisavonturen en gedenkwaardige ontmoetingen, en zelfs voor een heus kerstverhaal.
De verhalen zijn rijk geïllustreerd en vormen tezamen een verrassende overzichtstentoonstelling van vier decennia journalistiek werk van een gepassioneerd veelschrijver.

‘Schrijven is mijn tweede natuur geworden. Ik hou van het ritme dat ik al jaren volhou: zeker vier stukken per week. Steeds weer. Ik ben bij de NOS commentator en presentator en ik maak filmpjes, en ik verzorg een radiomuziekprogramma bij de VARA, maar daarnaast schrijf ik dus veel. Al veertig jaar lang. Hier vindt u het bewijs. Veertig jaar stukjes schrijven en ze soms bewaren; een passie.’

Is Passie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Passie