Paul Snoek

PAUL SNOEK werd geboren in Sint-Niklaas in 1933 en overleed in 1981 na een verkeersongeval. Hij publiceerde achttien dichtbundels, twee verhalenbundels, een bundel poëtisch proza en een autobiografische roman. Snoek, ongetwijfeld een van de markantste naoorlogse dichters, beïnvloedt de hedendaagse poëzie gevoelig en mag dan ook met reden een Dichter van Nu genoemd worden. Centraal in het poëtisch œuvre van Paul Snoek staat de liefde, die hij intens en in alle mogelijke toonaarden heeft bezongen. HERWIG LEUS (1940) publiceerde een bundel poëtische pamfletten, talrijke polemieken en een groot aantal essays en interviews. Hij bezorgde het 'Verzameld Werk' van Paul Snoek en reconstrueerde diens levensloop in 'Ik ben steeds op doorreis'. Uit de poëzie van Paul Snoek stelde Leus deze bloemlezing samen en schreef bij de selectie een inleiding waarin het leven en het werk van de dichter uitvoerig belicht.

Is Paul Snoek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Paul Snoek