Pelgrim op sneakers

Pelgrim op sneakers

Rank 9486 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Eind augustus 2019 begon kankeronderzoeker Johan Swinnen stiekem te lopen, vanop de Grote Markt in Leuven. Voor iedere naam die werd opgegeven op de website van het project Beeldje bij beeldje, liep hij een kilometer en werd een klein beeldje geplaatst in een lege etalage in Leuven. Waar en wanneer hij zou eindigen, wist niemand. Vijfentwintig dagen later rende hij het Sint-Pietersplein van Rome op, met bijna 2000 kilometer op de teller en evenveel namen in zijn hart. In de Leuvense etalage stond een zee van beeldjes, als een indrukwekkend symbool van menselijke verbondenheid. Dit is het verslag van zijn moedige tocht én van het grote gevoel van verbondenheid dat die met zich meebracht.

Eerder liep Johan Swinnen van Leuven naar Compostela met 850 brieven in zijn rugzak, uit dankbaarheid dat zijn zoon Pieter een hersentumor overleefde en als eerbetoon aan alle kankerpatiënten. Dat ontroerende verhaal werd beschreven in het boek Post voor Compostela.
Houtekiet
29 oktober 2019