Pleidooi voor de zonde

Het koningshuis, de katholieke Kerk, de Prijs der Nederlandse letteren voor Gerard Reve, Big Brother, vlees, het homohuwelijk, de vluchtelingenstroom, 11 september 2001 - frank en vrij kijkt Erwin Mortier om zich heen, aanschouwt de wereld met een helder oog en levert ironisch en scherpzinnig commentaar op wat hij aan idiote, mensonterende of ergerlijke dingen ziet. Soms is zijn woede onomwonden.
Schitterende staaltjes formuleringskunst geeft Mortier ten beste, die het probleem in kwestie scherp en beeldend aan de orde stellen.
Zijn standpunten getuigen van evenveel wrevel als mededogen. Hij weet pijnlijk voelbaar te maken wat we in onze cultuur, achter de gebeurtenissen van de dag om, langzaam aan het verliezen zijn.

Is Pleidooi voor de zonde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Pleidooi voor de zonde