Politieke geschiedenis van België

Een historisch perspectief bieden bij het interpreteren van de actuele spanningen in de Belgische politiek: dat is het doel van dit inmiddels klassieke overzichtswerk. Daarom werd het voor deze tiende druk volledig geactualiseerd en bijgewerkt.
Els Witte, Alain Meynen en Dirk Luyten beschrijven het politieke proces in zijn bredere maatschappelijke context. Niet alleen de strijd om de macht in de politiek en de Wetstraat, maar ook de economische en sociale veranderingen en de pressiegroepen die ze mee doordrukten, worden belicht. Alle belangrijke gebeurtenissen vanaf 1830 worden op thematisch- chronologische wijze belicht, met als rode draden de sociaal-economische, de levensbeschouwelijke en de communautaire tegenstellingen in ons land. Ook heel recente ontwikkelingen zoals de bankencrisis, BHV en de zesde staatshervorming, de aanvallen in Zaventem en de Brusselse metro et cetera komen ter sprake.
Het resultaat is een levend en volledig geactualiseerd standaardwerk. Het boek bevat een uitgebreide bibliografie, een personenen zakenregister en een chronologisch overzicht van de regeringen sinds 1830.

Is Politieke geschiedenis van België het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Politieke geschiedenis van België