Politieke leugens.

Politieke leugens

Politieke leugens toont aan hoe beleidsmakers de afgelopen eeuwen binnen verschillende leefdomeinen hun onderdanen op basis van leugens bestuurden.

Onze moderne democratie heeft niets van doen met de democratie zoals de Klassieke Griek die zag. Integendeel, de verkiezingen die wij vandaag als het absolute summum van democratie zien, zijn allesbehalve democratisch. Verkiezingen waren bij de Grieken een aristocratische manier om mensen voor een bepaalde functie aan te stellen. De democratische aanstelling gebeurde per loting.

Dat we hier op aarde hard moeten werken om onze spreekwoordelijke hemel te verdienen is sinds altijd een manier geweest van kerken en patroons om de mens op een slaafse manier aan arbeid te koppelen. Het heeft eeuwen van indoctrinatie, folteringen en 'bijschaving' gekost om deze moraal onder de mensen te verspreiden en als waarheid te doen accepteren.

Het wereldwijde repressieve politiek-juridische en vaak afgekeurde medicinale cannabisbeleid wordt meer en meer als een mislukking ervaren. Na onderzoek is het duidelijk dat er geen enkele rationele reden is om cannabisgebruik te criminaliseren, noch om cannabis niet als medicijn te gebruiken.
Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen