PopUp

De pop-up staat model voor het primitieve antwoord van de oude media op de nieuwe. Want de pop-up is een advertentie op internet die vooral hinderlijk is, met informatie waarom je niet hebt gevraagd. Terwijl de consument bij nieuwe media juist zelf wil bepalen wat hij leest en waar hij naartoe gaat. Alles is anders sinds internet: waar we ons nieuws halen, waar we boodschappen doen en waar we nieuws liefdes vinden. In een razendsnel veranderend Nederland zijn de journalistiek en de politiek zombies geworden; ze zijn al dood, maar weten het nog niet.
Henk Blanken en Mark Deuze beantwoorden in PopUp de vraag: wat nu? In prikkelende essays schetst dit boek een wereld van geautomatiseerd nieuws, postmoderne identiteiten, grenzeloze netwerken, blogs, buurtkranten en de grootste bibliotheek sinds Alexandri br>Henk Blanken (1959) werkte eerder als journalist bij Het Vrije Volk en de Volkskrant. Nu is hij adjunct-hoofdredacteur bij Dagblad van het Noorden. Hij publiceerde eerder Hotel Almere, over het veranderende polderlandschap, en schrijft regelmatig op zijn website www.henkblanken.nl.
Dr. Mark Deuze (1969) is verbonden aan het Department of Telecommunications van Indiana University in Bloomington (v.s.) en is hoogleraar aan de opleiding Journalistiek en Nieuwe Media van de Universiteit Leiden. Met Henk Blanken stelde hij eerder het boek De Mediarevolutie samen. Daarnaast publiceerde hij Wat is journalistiek? en Media Work. Zijn weblog is te vinden op deuze. blogspot.com.

Is PopUp het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op PopUp