Prinses Arabella gaat naar school

Het tweede prentenoek over prinses Arabella, waarin we haar vriendinnen prinses Ling en prinses Sofie leren kennen.

Met 'Prinses Arabella is jarig' wist de kleine prinses duizenden kinderharten te veroveren. In dit tweede prentenboek gaat de parmantige prinses voor het eerst naar school. Arabelaa moet niet alleen leren lezen en tellen, ze moet ook leren buigen en lopen als een prinses. Dat is erg vermoeiend en lijkt niet altijd zinvol. Prinses Arabella snapt niet waarom je met een stapel spannende boeken op je hoofd zou rondwandelen als je er ook in kunt lezen. Ook dit boek eindigt met een verrassende pointe.

Mylo Freeman illustreert als sinds 1993 fulltime. Haar eerste Arabella-boek is bekroond met een Leespluim en was een van de kerntitels van de Nationale Voorleesdagen 2008.

Thema's: prinses, school, etiquette, olifant, humor.

Is Prinses Arabella gaat naar school het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Prinses Arabella gaat naar school