Queeste

Queeste

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Spots 1   Topics 0
Je leidt een actief leven en alles loopt op rolletjes. Een bacterie gooit plots roet in het eten. Na een maandenlange behandeling lig je op de bank, je ziet er niet echt ziek uit, maar je kan werkelijk helemaal niets meer. Een bijna onoverwinnelijke energieloosheid heeft je lichaam en geest overgenomen. Zelfs de kleinste dingen zoals even thee zetten kosten je enorme veel moeite. Hoewel je het liefst niets zou willen doen, ga je net als Iris toch op zoek naar een diagnose van je ziekte én naar een oplossing.

Omdat het voor anderen vaak moeilijk te begrijpen is hoe iemand chronisch vermoeid kan zijn, schreef Iris tijdens deze Queeste, een boek over haar ziekte en de lange weg naar een remedie voor haar allesbepalende energieloosheid en hypersensitiviteit. Het is één groot avontuur vol boeiende verhalen, overgoten met humor, verdriet en een gezonde dosis cynisme. Lukt het Iris om haar chronische vermoeidheid te overwinnen? Je leest het stap voor stap in haar getuigenis.

Met dit boek wil Iris andere chronisch zieken inspireren en herkenning bieden. Daarnaast wil zij ook gezonde mensen een inkijkje geven in de leefwereld van mensen die niet in staat zijn om te iets te doen. De strijd is echt, net als de hoop...

Iris Scheys (1984) is schrijfster, moeder en ondekkingsreiziger op zoek naar gezondheid en diepgang.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen