Querelle uit Brest

De 'Vengeur', het schip van matroos Georges Querelle, ligt voor anker in de haven. Querelle gaat aan land. We volgen zijn eenzaam avontuur in de 'stad van mist en graniet'. We zijn getuige van zijn ontmoetingen met zijn broer Robert, de hoerenwaardin Lysiane, Norbert, haar echtgenoot, de politieman Mario en de jonge metselaar Gil. We lezen wat zich afspeelt achter de dreigende deur van het bordeel 'La Féria', tussen de muren van Gils zelfgekozen gevangenis en in de mist op de stadswallen. Aan boorde van de 'Vengeur' blijft luitenant Seblon achter, verzonken in mijmeringen over zijn geliefde Zeeman.

Is Querelle uit Brest het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Querelle uit Brest