Raaf, ree, lees je mee ?

Een mol, een vos, een das, een mus en een kat, wat hebben die gemeen?
Ze wonen allemaal in ons land. En: de soortnaam bevat maar drie letters. Daarom vind je ze allemaal in 'Raaf, ree, lees je mee?'. Beginnende lezers kunnen de dierennamen, die in grote duidelijke letters naast de afbeelding staan, zelf lezen. Kinderen met iets meer leeservaring kunnen ook de informatieve teksten eronder lezen. Zo komen ze erachter dat er varkens bestaan die kunnen klokkijken, lezen, rolschaatsen, en zelfs piano spelen. Maar ook dat de mol in de lente in een graafmachine verandert en dat hij pas stopt met graven als hij bij toeval op een vrouwtje botst.
Bij ieder dier is gezocht naar specifieke informatie die juist jonge kinderen aanspreekt. En natuurlijk is er een afbeelding van elk dier te zien: een prachtige kleurige houtsnede.

Is Raaf, ree, lees je mee ? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Raaf, ree, lees je mee ?