Rachel

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Nadat een ongekende ziekte de wereld een jaar lang in zijn greep hield, word de mensheid nu geconfronteerd met een enorme economische en sociale crisis. Armoede, werkloosheid en dakloosheid zijn voor steeds meer en meer mensen de bittere realiteit. Overal dreigen (burger)oorlogen en revoluties de wereld nog meer in brand te steken.
Jordy Tuerlinckx, een onzekere jongeman die werkt als beveiligingsagent in een psychiatrisch ziekenhuis, wordt ontslagen na een reeks gewelddadige woedeaanvallen. Dit is niet alleen een deuk voor zijn zelfbeeld, maar ook een ramp voor zijn gezin dat al moeite had met de eindjes aaneen te knopen.
Dan krijgt hij telefoon van een oude geliefde. Ze wilt dat Jordy haar helpt om Rachel, een vriendin, te beschermen van gewetenloze huurlingen. Vanwege onbeantwoorde gevoelens die hij nog altijd voor haar koestert, biedt hij zijn hulp aan. Nog voor hij het beseft, komt hij terecht in een draaikolk van smokkelaars, privémilities en extreem-linkse groeperingen.

Literaire thriller
Brave New Books