Rateiland

Rateiland

Rank 439 Gelezen 110 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 241 Favoriet 1 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 5   Topics 0

In Rateiland richt Jo Nesbø zijn blik op een wereld die in de greep is van een pandemie waar geen vaccin tegen bestand is. Aan de westkust van de Verenigde Staten probeert een groep wetenschappers een veilige haven in zee te creëren terwijl op straat een dodelijke strijd heerst om simpelweg te kunnen overleven. De zoon van de rijkste techgoeroe ter wereld heeft zich aangesloten bij een van de vele gangs die dood en verderf zaaien, en op een avond overvallen en vermoorden zij een jonge vrouw. Haar vader zint op wraak, en hij heeft meer middelen tot zijn beschikking dan de gang ooit had kunnen vermoeden.

De vijf ijzersterke verhalen in Rateiland laten een meedogenloos en griezelig beeld zien van een wereld die verdacht veel lijkt op de onze. Jo Nesbø weet met zijn kenmerkende vakmanschap de spanning zo ver op te voeren dat de lezer zal moeten concluderen dat de wereld in deze verhalen best weleens realiteit zou kunnen worden.

Literaire thriller
Annelies de Vroom