Rebels bloed

Als vier adolescenten op een koude winterdag via een mysterieuze brief ontdekken dat ze de kinderen zijn van politieke opposanten, beslissen ze de verloren strijd van hun vermoorde ouders tegen het totalitaire regime, de Falanx, weer op te nemen. Daarvoor moeten de twee meisjes en twee jongens eerst kunnen ontsnappen uit het strenge weeshuis waar ze gevangen worden gehouden. Tijdens hun spannende ontsnapping wordt een van hen, Milos, gevangengenomen door de mensenjager Mills. Mills levert Milos uit aan de Falanx. Hij wordt opgesloten in een trainingskamp, waar hij wordt opgeleid tot worstelaar om later te vechten in de barbaarse arenaspelen die de Falanx na de machtsovername hebben ingevoerd. Gedurende die tijd sluiten de andere drie jongeren zich aan bij een clandestiene verzetsbeweging in de stad. In het geheim bereiden ze hun strijd tegen de Falanx voor.  Rebels bloed speelt zich af in een imaginaire wereld die refereert aan onze realiteit met thema’s als dictatuur, oorlog, geweld, onderwerping… Het is een bijzonder spannend, soms gewelddadig verhaal. Vanaf de eerste zin wordt de lezer meegesleurd in een mysterieuze sfeer en wordt hij deelgenoot gemaakt van de heroïsche strijd voor vrijheid van vier moedige jongeren. Kunst – hier muziek – speelt de rol van katalysator in deze strijd.

Is Rebels bloed het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rebels bloed