Redemption Falls

Redemption Falls

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0
'Ik heb dit boek met ademloze bewondering gelezen.' Frank McCourt

'Een grandioze roman. Met groot vakmanschap en in een schitterende stijl geschreven. Dit is literatuur op zijn allerbest.' Roddy Doyle

1865: de Amerikaanse Burgeroorlog is ten einde. Eliza Duane Mooney trekt door het verwoeste landschap op zoek naar haar broertje, dat ze vier jaar lang niet heeft gezien. Hij is een van de honderdduizenden kinderen die de oorlog in werden gesleurd. Zijn lot is onbekend, maar zal uitzonderlijk blijken.
Eliza's tocht heeft gevolgen voor vele overlevenden wier levens aanvankelijk niets met elkaar gemeen lijken te hebben. Een cartograaf met liefdesverdriet, een mooie dichteres van Spaanse bloede, rebel Johnny Thunders, de weggelopen slavin Grace McNeile, de Ierse revolutionair James Con O'Keeffe, die gouverneur is in Redemption Falls, de hoofdplaats van een wetteloos gebied, waar niets is wat het lijkt.
_
Redemption Falls gaat over vijandschappen en daden van barmhartigheid, over oorlog en vrede en de helende kracht van het vergeven. Het is een spannende historische roman en een liefdesverhaal ineen.
Harm Damsma Niek Miedema
Nieuw Amsterdam
27 november 2007

Lezersrecensies (1)

Recensie Redemption Falls

door: Janneke Bouwman 1 like
Bestaande uit allerlei vormen van beschrijving, zoals flashbacks, brieven, verslagen van tribunalen, interviews en fictie, beschrijft het boek de harde werkelijkheid van het leven in het Westen van de Verenigde Staten van Amerika rond 1865. De burgeroorlog is voorbij; Abraham Lincoln is net...