Revolusi

Volkskrant:
NRC:

Revolusi

Rank 7078 Gelezen 330 Aan het lezen 76 Wil ik lezen 481 Favoriet 43 Recensies 20
Non-fictie Artikelen 5 Newsroom 6 Lijsten 10 Spots 1 Hebban 1000 924 Topics 1

Vijf jaar lang werkte Van Reybrouck aan zijn monumentale Revolusi. Hij interviewde tweehonderd mensen, de laatste nog levende getuigen van de onafhankelijkheidsstrijd, in Indonesische rusthuizen, Japanse miljoenensteden en op verafgelegen eilanden. Ook in Nederland bracht zijn onderzoek nieuwe verhalen aan het licht. De veelheid aan perspectieven en herinneringen weeft Van Reybrouck samen tot het aangrijpende verhaal van de Indonesische onafhankelijkheid. Zo toont hij hoe een nieuwe wereld vorm kreeg: in bloed, in pijn, met hoop.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
De Bezige Bij
26 november 2020
26 november 2020

Kees van Duyn Hebban Recensent

Boeiend en bovenal indrukwekkend

door: Kees van Duyn 2 likes

Als cultuurhistoricus en archeoloog werkte David van Reybrouck mee aan een aantal tentoonstellingen over de menselijke evolutie en verrichtte hij onderzoek naar onder andere de geschiedenis van de Belgische archeologie. Hij is tevens bekend als schrijver van essays, proza, poëzie en theater. Zijn...

Reacties op: Revolusi