Rijk polderland en Doeldorp zal duren

Rijk polderland en Doeldorp zal duren

Het derde boek “RIJK POLDERLAND EN DOELDORP ZAL DUREN” uitgegeven in 2019, vervolledigt de trilogie. Het behandelt de onwettig verklaring van de natuurcompensaties door de Raad Van State, het ontwerp van decreet voor complexe projecten en alle alternatieven en beslissingen tot en met het nieuwe getijdendok dat zal worden uitgevoerd op Linkeroever met behoud van Doeldorp.
Ondertussen wordt in Nederland openlijk gepleit en geargumenteerd voor een Antwerpse voorhaven in de Westerschelde te Vlissingen, waar de megacontainerschepen hun ladingen voor Antwerpen zouden overladen op Shuttle schepen die containers naar de haven van Antwerpen brengen en ophalen. Ook de concurrentiestrijd tussen de havens komt aan bod.
Het tweede deel behandelt het ontstaan van DOEL2020 en de jarenlange strijd van de Doelenaars met verhalen over het, vooral door buitenlanders, aangebrachte vandalisme en de talrijke brandstichtingen in het dorp, de boeiende geschiedenis van het oude klooster en ontmoetingscentrum, de waarde van het erfgoed en de poging tot uitverkoop. Alsook de eerste plannen voor de renovatie en de wederopbouw van Doeldorp door de studenten van K.U.L. campus - St.Lukas GENT.
Geschiedenis & Politiek
Reyn & Partners bvba