Rijstpap, tulpen & jihad

De geschiedenis van de Nederlanden en van België herschreven.

Vanaf de kruistochten tot de Tweede Wereldoorlog lagen Arabieren en Turken ons nauwer aan het hart dan pakweg Polen of Letten. Het was niet altijd grote vriendschap, maar toch. Keizer Karel veroverde dan wel Tunis met onze hulp, maar we leerden ook de Ottomanen op een andere manier schilderen.
Vanuit Brugge, Brussel, Antwerpen en Amsterdam gingen we op bezoek bij Moren, Saracenen en Ottomanen. En natuurlijk was ook het omgekeerde het geval: de Bei van Tunis kwam in het Terkamerenbos jagen. Turkse tulpen zorgden voor de eerste beurskrach in Amsterdam. Marokkanen verdedigden in de Tweede Wereldoorlog zowel Brussel als Breda.
Een inburgeringscursus voor AUTochtonen!

--> Lucas Catherine: 25 jaar schrijver en 16 boeken!

Lucas Catherine is auteur van o.a. Honderd jaar kolonisatie in Palestina (1978), De zonen van Godfried van Bouillon (1980), In naam van de Islam (1985), De Palestijnen. Een volk teveel? (1988) 3x Weg van Zanzibar (1992), Keukens aller landen (1997), Islam voor ongelovigen (1997, vijfde druk), Ik wist niet dat de wereld zo klein was (2001) en Palestina. De laatste kolonie? (2002, tweede druk).

Is Rijstpap, tulpen & jihad het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rijstpap, tulpen & jihad