Rinus aan de rekstok

Waarom heeft de mens de neiging om te vluchten? Gaan liefde en ambitie samen? Waar komt de drang tot scheppen vandaan? Is eenzaamheid eng? Wat betekenen religie en familie voor ons? En vriendschap? Het zijn wezenlijke vragen en de antwworden erop zouden iets moeten zeggen over ons menszijn.
In Rinus aan de rekstok bespreken Sanne Wallis de Vries en Eva Posthuma de Boer elementaire zaken als vriendschap, familie, religie en ambitie. In een briefwisseling stellen zij vragen aan zichzelf en aan elkaar. Om hun blik te verbreden voeren zij gesprekken met mannen die zij bewonderen om hun talent, levensvisie of filosofie. Tessa Posthuma de Boer maakte indringende portretten van de geïnterviewden.
Rinus aan de rekstok is een zoektocht naar de kern van ons bestaan, in woord en beeld. Het boek levert geen kant- en- klare antwoorden, maar is stof tot nadenken.

Is Rinus aan de rekstok het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rinus aan de rekstok