Rond de Noordzee

Gelezen 28 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 20 Favoriet 2 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Wat zouden we zonder de Noordzee zijn? Haar eb en vloed bepaalt al een eeuwigheid ons leven. Ze wordt bezongen en bewonderd. We zoeken de rust op aan haar eindeloze stranden. We delen haar met velen. Arnout Hauben gaat op zoek naar het verhaal van de mensen die aan de zee wonen en met haar samenleven. Hij trekt rond de Noordzee, van België over Engeland naar de Shetlandeilanden, en van Noorwegen naar Nederland. Naast een spannend reisverhaal vol sprekende persoonlijke getuigenissen is Rond de Noordzee ook een alternatieve geschiedenis van onze streken en een uitnodiging om zelf de wereld van de Noordzee te ontdekken.

Arnout Hauben (1976) is televisiemaker en medeoprichter van het productiehuis De chinezen. Hij werkte mee aan televisieprogramma’s als Man bijt hond, Meneer Doktoor, Weg naar Compostela en Leve de Zoo!. Hij maakte de alom bejubelde en bekroonde driedelige reeks Ten oorlog, over de Eerste en de Tweede Wereldoorlog. Rond de Noordzee is gebaseerd op de gelijknamige tv-reeks op één.

Voor Rond de Noordzee werkt Arnout Hauben samen met reporter Lander Deweer (1985). Van 2009 tot 2014 was hij redacteur bij de krant De Morgen. Momenteel is hij als zelfstandig reporter aan de slag. Zijn verhalen verschijnen onder meer in Knack en het wielertijdschrift Bahamontes. Samen met Jan Swerts schreef hij ook een boek over het syndroom van Gilles de la Tourette, Een duiker op Mars (2018).

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
Uitgeverij Polis
15 februari 2019
01 april 2019

Evy De Brabander Hebban Recensent

Overweldigende natuur, persoonlijke verhalen en historiek

door: Evy De Brabander 1 reactie 1 like

‘Ik wil een reis rond de Noordzee maken.’ Zo start het avontuur van Arnout Hauben. Rond de Noordzee is gebaseerd op de gelijknamige tv-reeks op de Vlaamse televisiezender Eén. Arnout trekt daarin samen met jaargenoot en cameraman Philippe en ‘droner’ Ruben langs de omtrek van de Noordzee. Ze...

Reacties op: Rond de Noordzee