Rood-wit-blauw in de Tour

Rood-wit-blauw in de Tour

Rank 4433 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0

Hét grote naslagwerk over ALLE Nederlanders in de Tour ***** Sinds de Tour van France in 1903 voor het eerst werd verreden, hebben er 258 Nederlandse mannen aan meegedaan. Ze kregen pech, vonden het te zwaar, haalden de eindstreep niet, of vierden juist grote successen, en alles daartussen. Velen zijn inmiddels vergeten. Mart Smeets haalt ze allemaal terug. Van elke renner achterhaalde hij de feiten en de levensloop, over velen schrijft hij er ook persoonlijke verhalen bij. Hij baseert zich op boeken, kranten en archieven, maar veel verhalen zijn ook uit eigen waarneming. Hij was zelf meer dan veertig jaar voor zijn journalistieke werk in de Tour. Vanaf 1984 werd er ook een Tour de France voor vrouwen gereden. Die Tour Féminin zou zich onder verschillende namen en in verschillende vormen losmaken van de Tour voor mannen. Ook de Nederlandse vrouwen die meereden zet Mart Smeets op een rij. ROOD-WIT-BLAUW IN DE TOUR is een onmisbaar encyclopedisch én verhalend boek over alle Nederlandse Tourdeelnemers ooit.

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen