Ruimte voor ouders!

Ouders bashen is in. Ouders van nu kunnen niet meer opvoeden. Ze hebben het te druk met zichzelf, stellen geen grenzen, worden verblind door carrière, materialisme en egoïsme en hun kinderen zijn de dupe. Hyperouders zijn het, voor wie hun kind een project is dat moet slagen. Lukt dat niet, dan wordt er een diagnose gesteld en een label met adhd of dyslexie geplakt.
Het vermeende falende ouderschap is in korte tijd een nationaal beleidsthema geworden. Ouders zijn ongewild de doelgroep van een groeiend leger 'opvoedprofessionals', die niet meer durven te vertrouwen op de eigen kracht van ouders. Wantrouwen is de norm geworden. Intussen doen verreweg de meeste ouders het nog altijd prima en behoren onze kinderen tot de gelukkigste ter wereld.

Journaliste Martine Borgdorff (1970), moeder van 4 kinderen, schetst in dit boek aan de hand van eigen ervaring, interviews en wetenschappelijke inzichten de afbladderende staat van ouderschap in ons land. Ze laat zien wat kinderen nodig hebben en wat ouders willen om hun kinderen dat te bieden. 'Ruimte voor ouders!' laat zien hoe mijlenver we van elkaar verwijderd zijn geraakt op een onderwerp dat iedereen zou moeten raken: het welzijn van kinderen en daarmee de duurzaamheid van onze samenleving.

'Ruimte voor ouders!' is het boekvervolg op het congres 'Ruimte voor Ouderschap. Kind en ouders in de knel' dat op 25 juni 2008 in Amsterdam werd gehouden. Martine Borgdorff schreef eerder 'Mama moet werken! Handbo

Is Ruimte voor ouders! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ruimte voor ouders!