Sagen en legenden uit het Denderland

Sagen en legenden uit het Denderland

Geesten en duivels à volonté in deze verzameling literaire bewerkte volksvertellingen, gedichten en stiftgedichten, en zelfs een toneelstukje. De doden zijn onrustig en zorgen voor beangstigende ontmoetingen, al kun je de Dood al eens te slim af zijn. Tijdelijk dan. In deze verhalen zwerven ook weerwolven rond en daarmee verwante kwelgeesten als Kludde, heksen komen soms ook tot ons in een feeërieke gedaante. Tovenaars en framassons beschikken over merkwaardige toverboeken, en dan zijn er nog de sagen die expliciet verwijzen naar historische personen en feiten, zoals bijvoorbeeld Tist De Wrijver… Of zo af en toe een moderne stadssage, een 'urban legend'.
Zo trekt een bonte stoet sagen en legenden uit het Denderland aan ons voorbij in dit collectief eindwerk van de schrijfklas van Patrick Bernauw, aan de Academie voor Podiumkunsten te Aalst. Dit boek kwam tot stand met de steun van de Erfgoedcel Denderland en de Vlaamse Gemeenschap, en het bevat bijdragen van Nele Bruynooghe, Wannes De Craene, Claire De Lombaert, Glenn Govaert, Wieland Heymans, Marc Lonneville, An Staels, Isabelle Tolleneer, Yoline Van De Keere en Veerle Van Vaerenbergh.
Mijnbestseller.nl
03 september 2019