Sansaar

Sansaar

Fantasy & SF   Topics 0
Sansaar. De hoeders.
Als zijn grootouders onder mysterieuze omstandigheden van de aardbodem lijken verdwenen, is Achon vastberaden om ze te gaan vinden. Na een vergeefse zoektocht van bijna een jaar staat hij op het punt om op te geven als hij onverwachts een aanwijzing krijgt.

Hij ontdekt Sansaar; een wereld waarin bijna alles in- en uitklapbaar is. Waar ondergrondse wezens zich onzichtbaar kunnen maken en waar mensen op reusachtige tragonders rondtrekken over weidse grindvlaktes. Hun missie is om de oude wereld van voor ‘de vernietiging’ te herstellen door een keten van oases te creëren.

Achon komt er achter dat zijn opa en oma niet zijn wie ze zich voordoen. Waarom zijn ze verdwenen en waarom worden één voor één de oases vernietigd? Niet alleen de bewoners van Sansaar zijn in gevaar; alles dreigt uit evenwicht te geraken.

Esmeralda de Vries heeft een voorliefde voor mechanica en nutteloze apparaatjes maar ook voor steampunk en fantasyverhalen. Op jonge leeftijd tekende ze ingewikkelde actie-reactie constructies waar haar ouders niet veel van begrepen. Later raakte ze geïnspireerd door het boek City of Ember van schrijfster Jeanne DuPrau en begon zelf met schrijven.

Sansaar. De Hoeders is haar eerste boek.

Esmeralda woont in de bossen rond Almere samen met haar man en dochter. Overdag vermomt zij zich als IT manager.
Sciencefiction & Fantasy
Fantasy