Schapenboet op het strand

Schapenboet op het strand

Rank 3085 Gelezen 5 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 2
Spots 1   Topics 0
Op Texel komt, tijdens een winterse strandwandeling, de familiegeschiedenis van de schrijver naar boven. Het zijn herinneringen, zoet, maar ook beladen, aan zijn vader en zijn familie.
De Hoornse Slag is niet die van zijn jeugd, toen het gezin daar iedere zomer vakantie vierde. De zee heeft het strand van toen veranderd. Onzichtbaar gemaakt. Maar de beelden uit zijn jeugd worden er alleen maar scherper en scherper. Een mooie kindertijd, waarin echter een geheim school, dat op een dag pijnlijk openbaar werd.
Schapenboet op het strand is een document van de liefde van de auteur voor zijn vader. Maar ook een waarschuwing voor bedenkelijke hedendaagse politieke ontwikkelingen.
Dick Ridder is columnist, tekstschrijver en componist. Eerder verscheen En het werd Griekenland, een verzameling van columns over Griekenland, waar hij woont.
Hij schreef eveneens een kinderboek Balou, het gelukkigste hondje van Kreta. Hij leeft in Mirtos op Kreta, als gepensioneerd hoteleigenaar.
Uitgeverij Elikser B.V.
22 juli 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 9,75

Lezersrecensies (2)

Veel grote herinneringen in een klein boek!

door: Nieske 1 like
Vandaag kreeg ik van Hebban het boek: Schapenboet op het strand, van Dick Ridder. Als oud-Texelse ben ik er erg blij mee. Ik verzamel zoveel mogelijk boeken over Texel, en dit is wel een bijzonder exemplaar. Allereerst omdat het dun is, met een enorm geladen inhoud. Verder is voor mij bijzonder dat...

Een schapenboet en een schelp vertellen een indringend verhaal

door: Jan Stoel 1 reactie 1 like
'Schapenboet op het strand' laat zien dat een boek geen vierhonderd bladzijden hoeft te tellen. Soms is zestig bladzijden genoeg om te beschrijven wat je echt wilt vertellen. Dick Ridder (1951), onder meer radioprogrammamaker bij de NCRV en RTV Drenthe en schrijver van Nederlandstalige songteksten...