Ik ben Balou

Op een dag belandde het jonge hondje Balou in het vakantiedorpje Mirtos op Zuid-Kreta. Hij wist toen nog niet dat zijn leven zo anders zou worden. Het begon met een angstig avontuur op de boulevard aan zee. Gelukkig greep er iemand in. Zo werd Balou gered van een onzeker leven als bange zwerfhond. En hij kreeg een nieuw baasje.
Balou is aandoenlijk, maar ook een tikje brutaal. Hij is vooral slim. Zo slim, dat hij zelf zijn levensverhaal vertelt. Het gaat over baasjes, over andere honden, over kater Koos Boos en zelfs over zijn balletjes. Hij is eerlijk over zijn stoute momenten. En dat hij soms eventjes niet goed nadenkt. Hij vertelt grappig over het strand, een nat groen speelveld en zelfs over een witte wereld. Je ontdekt vanzelf waarom hij het gelukkigste hondje van Kreta is.
Je gaat van hem houden als je zijn verhalen leest. En als je hem ziet, op de illustraties van Tietia Feikens.

Is Ik ben Balou het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik ben Balou