Schipbreuk in het paradijs

Het waargebeurde verhaal van een vakantie in Indonesië die verandert in een hel. Elsevier: 'Kiezen tussen leven en dood.' De Telegraaf: '2 dagen dobberen in zee vol haaien.'

Een spannend verhaal over vechten voor je leven
In augustus 2014 maken Wilbert van Haneghem en zijn vriendin Marjan een vierdaagse bootreis van Lombok naar Komodo. Midden op zee gaat het mis: hun boot maakt water en dreigt te zinken.
Er zijn vijfentwintig mensen aan boord en er is maar één sloep voor vier personen. In verschillende groepjes proberen de drenkelingen naar een vulkanisch eiland te zwemmen. Zonder eten en drinken en in de brandende Indonesische zon drijven Wilbert en Marjan twee dagen en nachten rond op zee, tot ze uiteindelijk bij toeval gered worden door vissers. In Schipbreuk in het paradijs kunnen we nu zelf lezen hoe het allemaal is gegaan.

Wilbert van Haneghem
Wilbert van Haneghem werkt als steward bij de KLM. Daarnaast is hij freelance redacteur en reisjournalist. Eerder publiceerde hij in samenwerking met andere auteurs Hoe word ik wereldreiziger?.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Schipbreuk in het paradijs het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Schipbreuk in het paradijs