Schotse Hooglanden

Schotse Hooglanden

Schotland. Land van clans, kastelen, meren, eilanden en bergen. De Schotse Hooglanden en de Westkust vormen binnen dit Schotland een klasse apart. Heuvels en bergen voor zover het oog reikt, afgewisseld met valleien, lochs en hier en daar een bos. Je vindt er de hoogste toppen van Groot-Brittannië maar ook levendige stadjes en verstilde dorpen langs de kust.

Dit enorm uitgestrekte gebied is bovendien dunbevolkt en leeg. Erg leeg. Niet voor niets wordt er wel gesproken over een van de laatste wildernissen van West-Europa. De Hooglanden zijn daarom populair bij wandelaars en klimmers, en het unieke licht oefent grote aantrekkingskracht uit op fotografen. En automobilisten en motorrijders die van een fijn stukje sturen houden, weten bovendien de smalle en kronkelige te waarderen.

Michiel Mulder was acht jaar lang actief bij een uitgeverij van fotobladen voordat hij in 2008 de stap maakte naar freelance redacteur en fotograaf. Naast schrijven en fotograferen organiseert hij ook reizen voor autoliefhebbers.
Reizen & Talen
PassePartout reizen