Schuilen tussen bamboe

Gelezen 21 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 41 Favoriet 0 Recensies 4
Victor Treipl wordt geboren in Bandung, Nederlands-Indië, als enig kind van een Oostenrijks emigrantenechtpaar. Omdat Oostenrijk deel uitmaakt van het Duitse Rijk worden ze bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog door Nederland aangemerkt als ‘staatsvijandelijke Duitsers’. Hun bezittingen, waaronder Grand Hotel Lembang, worden geconfisqueerd en verkocht. Familieleden verdwijnen in Nederlandse kampen. Victor en zijn tante Hilda worden geïnterneerd in een
geïsoleerd bergdorp. Victor is negen jaar en wees.

Onder de gruwelen van de koloniale oorlog sluimert een familiegeheim dat pas wordt onthuld wanneer Victor en zijn tante in 1949 worden overgebracht naar een kamp in Batavia. Het markeert Victors zoektocht naar identiteit en een eigen stem in tijden van oorlog, onrecht en verlies.

Literaire non-fictie algemeen
Harpercollins
11 augustus 2020
11 augustus 2020

Een bezielde andere kijk op de Tweede Wereldoorlog

door: Nathalie B1 1 like ebook

Birgit Treipl (1965) debuteert met dit non-fictieboek als auteur waarin ze het biografische verhaal van haar van oorsprong Oostenrijkse vader neerschrijft. Zij is geboren en opgegroeid in Nederland, maar emigreerde in 2011 naar Brits-Columbia in Canada.

Haar vader, Victor Treipl, is als zoon van...

Reacties op: Schuilen tussen bamboe