Scooter oma

Scooter oma

Junior   Topics 0
Ziggy en haar buurjongen Momo willen het weten:
Wie is toch die geheimzinnige Scooter Oma die gave judogrepen kent en op een snelle scooter door hun stadje scheurt? Ze redt kinderen die gepest worden en doet nog veel meer stoere dingen! Ze begint zelfs op een Super Oma te lijken in haar (hippe,?) blauwe pakje met rode cape. Ziggy en Momo denken dat het misschien oma Roos is! Want Ziggy's oma is heel sterk en ze rijdt ook graag hard. Alleen vindt oma Roos die Scooter Oma helemaal niet netjes. 'Ze doet altijd van die smerige karweitjes en haar rok is veel te kort,' zegt ze afkeurend.
Momo en Ziggy willen bewijzen dat oma Roos toch onder de cape en de helm van Scooter Oma verborgen zit. Maar daardoor belanden ze zelf ook in allerlei avonturen ...

Een grappig, spannend boekje waarin tevens positieve waarden als vriendschap, begrip tussen generaties en omzien naar anderen aan bod komen. Er is zelfs nog romantiek weggelegd voor de senioren.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Uitgeverij EigenZinnig
23 november 2021