Scoubidou!

50 jaar geleden begonnen de seventies. Men kan ermee dwepen of ze verfoeien, maar de jaren zeventig waren in elk geval veelkleurig (het behangpapier alleen al...).

Van de autoloze zondagen tot Watergate. Van De Collega's tot Dallas. Van disco tot punk. Van Jaws tot The Godfather.
Van Raymond Goethals tot Ivo Van Damme. Van Urbanus tot Fawlty. Van Ann Christy tot Rock Torhout. Van de Citroën CX tot de cassetterecorder. Van olifantenpijpen tot het Farrah Fawcett-kapsel. Van de scoubidou tot de View-Master.

Auteur Filip Osselaer ontwikkelde samen met Leen Demaré (nu bij Radio Nostalgie) het concept Scoubidou om de seventies te doen herleven: een show, een plaat, een podcast en dit boek dus. Hij interviewde talloze (soms nog altijd populaire, soms al vergeten) coryfeeën van toen, zoals Peter Koelewijn, Herman De Croo, Willeke Van Ammelrooy, Walter Grootaers, Miel Puttemans, Nicole&Hugo, Paul Van Himst en Willy Sommers.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen