Singleton op zijn stilst

Wat maakt iemand medeplichtig aan een wreed systeem? Met deze vraag worstelt Thomas Robinson, eenentwintigjarige journalist en alcoholist. Het jaar is 1975 en we bevinden ons in Singleton, een slaperig dorp in New South Wales, Australië. Thomas schrijft voor The Singleton Argus om de huur te betalen - en het dagelijkse bier in zijn pub. Dan krijgt hij de opdracht om een artikel te schrijven over alcoholmisbruik bij de plaatselijke Aboriginalgemeenschap. Thomas besluit de zwijgzame man van zijn pub uit te nodigen voor een interview, met mogelijk noodlottige gevolgen. Want zijn verhaal, over gestolen kinderen en een grote stilte, is onherroepelijk verweven met Thomas’ eigen verleden.

Is Singleton op zijn stilst het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Singleton op zijn stilst