Sister Outsider

Sister Outsider

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 2 Spots 1   Topics 0
Audre Lorde, een van de belangrijkste denkers van de twintigste eeuw, betoogt in 'Sister Outsider' dat vrouwen het gesprek met elkaar moeten aangaan, omdat zij lijden onder de onzichtbaarheid van hun verhalen. Ze had een uitzonderlijk talent om haar hoop en dromen om te zetten in heldere taal. Ze geloofde in het benadrukken van verschillen als drijvende kracht voor de vrouwenbeweging. Door de barrières die vrouwen tegenkomen te ontleden, laat Lorde ons zien dat de enige manier waarop de feministische beweging kan evolueren is door verschillen toe te laten en die te begrijpen.

In 'Sister Outsider' neemt Lorde seksisme, racisme, leeftijdsdiscriminatie, homofobie en klassenwaan onder de loep. Met voorbeelden en anekdotes uit haar eigen leven onderzoekt Lorde hoe ingewikkeld identiteit is. Ze ??is doortastend, onverschrokken en lyrisch. Lorde toont aan dat strijd noodzakelijk is, maar verkondigt bovenal een boodschap van hoop. Een baanbrekend boek voor de ontwikkeling van het hedendaagse feminisme. In tijden van Donald Trump en Thierry Baudet is haar werk uiterst relevant.

Literaire essays
Uitgeverij Pluim