Sla ons met medelijden

Sla ons met medelijden, een uitvoering in zwart linnen met stofomslag.

'Sla ons met medelijden' is een aangrijpende, autobiografische roman over kinderen die in een orthodox-protestants gezin opgroeien. De vader is recht in de leer en hardhandig, de moeder heeft een obsessie met netheid. Beide ouders hebben een oorlogsverleden dat in hun huwelijk doorwerkt. De drie oudste jongens in het gezin zoeken wanhopig naar een eigen identiteit die regelmatig met harde hand wordt ontkend.

De titel van de roman is ontleend aan een versregel uit de achttiende-eeuwse berijming van Psalm 6 vers 1: 'Sla mij met medelijden, gelijk een vader doet.'

'Sla ons met medelijden' is voor de lezers van Jan Siebelink en Franca Treur en zal niemand onberoerd laten.

'Indringend jeugdportret van een kind dat opgroeit in een zwaar gereformeerd milieu.

Zeer herkenbaar voor mij als iemand die ook groot werd in deze kringen.'

Albert van Kooten,

boekverkoper in Veenendaal

'Beklemmende bildungsroman waarin Peter van Beek de lezer in rake, beeldrijke taal meevoert langs tijdloze thema's als geloof, de dood en volwassen worden.'

Eline van der Boog,

Hebban-recensent

Recensies (3)

Meer recensies

Is Sla ons met medelijden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sla ons met medelijden