Furie

Furie

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 2 Recensies 3
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
De vermissing van de succesvolle ondernemer Wiechert Kos uit Den Burg lijkt aanvankelijk een routinezaak. Dan blijkt dat hij er naast zijn huwelijk een geheim liefdesleven op nahield. Een aangestoken brand in Oosterend lijkt met de zaak te maken te hebben, maar het onderzoek van de Texelse rechercheur Lone Telander en haar collega’s loopt muurvast. Totdat de Zweedse rechercheur Eva Strandberg hen te hulp schiet om de moordenaar op Texel alsnog te ontmaskeren.
Peter van Beek (1958) studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Nijmegen en geeft les aan middelbare scholen. Hij is vaste columnist van het Volvo Klassieker Magazine. Na zeven jeugdboeken verscheen in 2013 zijn eerste thriller Drift, die genomineerd werd voor de Crime Zone Debuutprijs. In de reeks Texelse Thrillers met rechercheur Lone Telander in de hoofdrol volgden nog Moordeiland (2015), Zondvloed (2017), Slagzee (2018), Kaap Moord (2020) en Liefs uit Moskou (2021). Slagzee verscheen in het Duits als Kriegsinsel (2019).

Thriller
QV Uitgeverij