Soeur Mourir

Cecile Bombeke, alias zuster Godfrieda, vermoordde in de jaren 70 in een rusthuis minstens drie bejaarden. Het moordwapen was een insulinespuit, ook vandaag helaas nog aan de orde. Van die drie wisten we het zeker, want die bekende ze. Maar klokkenluiders spraken van misschien wel dertig verdachte overlijdens die ze aan Godfrieda konden linken.

Wat bracht een Vlaamse non ertoe om zo moordzuchtig te werk te gaan? Was het de hersenoperatie die ze had ondergaan waardoor ze opvallend agressief en op seks belust werd? Was het geldzucht om haar luxueuze levensstijl te financieren? Waarom kreeg zij nooit een gevangenisstraf? Was dat onder deinvloed van het bisdom? En waarom moest er uiteindelijk niemand verantwoording afleggen voor de jarenlange misdaden?

Tom De Smet zocht het allemaal uit, ondervroeg alle nog levende getuigen en stuitte op vreselijke feiten.

Recensies (10)

Meer recensies

Is Soeur Mourir het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Soeur Mourir