Spaghetti met hutspot

Hij vloekt binnensmonds.

"Weet je wat het met jou is, Sil? Jij zou beter moeten weten wat je plaats is. Geen wonder dat Laurens zijn plezier buiten de deur zocht. Ik zou ook wel klaar zijn met een vrouw zoals jij. Jarenlang heb je geprobeerd om hem naar je hand te zetten. Nou, laat ik je één ding zeggen: Ik ben niet van plan om me door jou te laten koeioneren, als je dat maar weet." Hij is woest.
"Papa was misschien niet sterk genoeg om zijn jongere broer de baas te blijven, maar dat zal mij niet overkomen!"

"Nee, Franco." Ik kijk hem teleurgesteld aan. "Dat hoeft ook niet," fluister ik er bijna onhoorbaar achteraan.

Silvana Scaglione is de jongste dochter uit een Italiaans immigrantengezin met vier kinderen. De inmiddels tweede generatie van het gezin probeert zich aan te passen aan de Nederlandse nuchterheid, maar door de aderen stroomt nog altijd het Italiaanse bloed. Nadat eerst vader en vervolgens moeder overlijdt, ontstaat er een ware aardverschuiving in de hiërarchische verhoudingen binnen de familie. Haar oudste broer Franco wordt nu als het hoofd van de familie beschouwd. Dat is een vanzelfsprekendheid waar niemand aan twijfelt, behalve Silvana. Haar volgzame gedrag verandert in een gespannen verzet tegen het heersende leiderschap van Franco. Silvana gaat de strijd aan met haar oudste broer, met alle gevolgen van dien.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Spaghetti met hutspot het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Spaghetti met hutspot