Spreek jij mijn taal? : meer resultaat uit coaching met het process communication model

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Spreek jij mijn taal? 1e druk is een boek van Gerard Collignon uitgegeven bij Booklight. ISBN 9789491472534

Wie met mensen werkt weet: om de ander cht te bereiken, is het nodig zijn taal te spreken. Maar hoe doe je dat?
Het Process Communication Model is een direct toepasbare methode om als coach, trainer of leidinggevende die taal te leren herkennen en daarop in te spelen.
PCM gaat uit van zes persoonlijkheidstypen, die iedereen in bepaalde mate in zich heeft. Op basis daarvan reageer je naar de buitenwereld, volgens verrassend voorspelbare patronen. Zowel in positief als in negatief gedrag. Wie die patronen eenmaal herkent, zowel bij zichzelf als de ander, kan die kennis effectief toepassen in elke situatie. Met name in de coachingspraktijk of op de werkvloer biedt PCM handvatten om lastige contacten succesvol om te zetten in constructieve relaties. Dus beter contact met cli nten, collega's en werknemers.
PCM is ontwikkeld door Dr. Taibi Kahler en behoort in de Verenigde Staten en Frankrijk al tot een van de meest effectieve communicatiemodellen, toegepast in allerlei werkvelden. Van politiek tot gezondheidszorg, van onderwijs tot bedrijfsleven.
Process Communication Nederland gelooft dat PCM plezier in het leven brengt. Het is een ideaal instrument om je eigen stress te managen en een waardevolle tool voor iedereen die met mensen omgaat. Voor coaches biedt het extra verdieping in patronen en helpt het met een snelle maar grondige probleemanalyse. Daarmee hebben je coachingsgesprekken nog meer effect.
PCM Nederland is exclusief distributeur van PCM in Nederland en traint coaches en trainers in het model. Ook zorgt PCM Nederland voor vertalingen en publicaties in Nederland. Eerder verscheen Zo kun je mij bereiken, een praktische gids voor iedereen die met kinderen leeft en werkt.
Booklight