Spreken over God

Protestantse kerk
De laatste jaren is het "spreken over God" opnieuw in de belangstelling komen te staan. Dat is onder meer veroorzaakt door de komst van moslims en van christenen uit andere werelddelen naar ons land. Er is een hernieuwde interesse voor religie in onze samenleving, waardoor spreken over God niet langer taboe is. Tegelijkertijd is er verwarring rond het bestaan van God, ook binnen de kerk, Daarom besloot de generale synode van de Protestantse Kerk in Nederland een handreiking de schrijven voor de gemeente. In deze handreiking wordt ingegaan op vragen als: hoe spreken we over God? Hoe kunnen we God ervaren, en wat betekent het als wij Hem niet ervaren? Ten slotte wordt er aandacht gegeven aan het belijdend spreken over God. de gespreksvragen bij elk hoofdstuk maken dit boek geschikt voor bespreking in groepen en op kringen.

Is Spreken over God het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Spreken over God