Stil maar

Rank 256 Gelezen 448 Aan het lezen 24 Wil ik lezen 614 Favoriet 19 Recensies 25
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2 Top25's 3   Topics 0

Perfect voor fans van M.J. Arlidge en Robert Bryndza
Regen ketste van Debbies paraplu, terwijl ze zich over het verlaten industrieterrein haastte. Er stopte een bestelbusje naast haar.
‘Jij ziet eruit alsof je wel een lift kunt gebruiken,’ zei de chauffeur met een warme glimlach.

Deborah Jenkins trekt haar jas aan en stapt de stromende regen in, op weg naar huis. Ze zal er nooit aankomen. In plaats daarvan wordt ze gedrogeerd en een busje in getrokken. Ze wordt wakker in een ijskoude, aardedonkere kamer, met een ketting om haar enkel die is vastgezet in de muur. Hier zal ze de komende vier jaar blijven.
Detective Gina Harte kent de zaak van Deborah Jenkins van buiten. De jonge moeder verdween spoorloos en maanden van intensief politieonderzoek leidden tot niets. Deborah wordt al jaren dood gewaand. Dan wordt op de drempel van de bibliotheek een baby gevonden, in lompen gehuld en te vondeling gelegd. Een anonieme beller tipt de politie om -vooral een dna-test te doen. Gina Harte is al snel ter plaatse, maar is niet voorbereid op de uitslag: de pasgeboren baby is het kind van Deborah. Ze leeft nog. Maar waar?
Lezers over Stil maar
Absoluut de beste thriller die ik dit jaar heb gelezen.’
‘Detective Gina Harte is een complexe heldin zoals ik ze het liefst tegenkom. Ik wil dolgraag meer over haar lezen!’
‘Wauw, wat een boek! Ik kon het niet -wegleggen.’

03 maart 2020

Onno van Rijen Hebban Recensent

Goed ontwikkelde personages

door: Onno van Rijen 1 like

Carla Kovach heeft een Roemeense moeder met als meisjesnaam Covaci (dat wordt uitgesproken als 'Kovach'), en een uit Birmingham afkomstige vader. Eerder schreef ze drama, een psychologische thriller, een misdaadthriller en een romantische komedie, alsook toneel- en scenario's. Stil maar is het...

Reacties op: Stil maar