Stille wateren

In ‘Stille wateren’ vertelt John Lewis-Stempel het verhaal van de dieren en planten die in en rond plassen en vijvers leven, van de larven in de modder tot de patrouillerende vleermuizen in de nachtelijke hemel erboven. Lewis-Stempel neemt ons in dit fraaie boek mee op een boeiende reis – diep, diep in het wezen van het stilstaande water. Niets op het platteland is waardevoller dan een vijver of een sloot. Het is de woonplaats van het waterhoen, de broedplek van de kikker en het jachtveld van libellen en waterjuffers. Op en onder het water zijn talloze insecten te vinden, en salamanders en vissen natuurlijk. Meer dan honderd zeldzame en bedreigde fauna en flora zijn van dit soort watertjes afhankelijk.

Is Stille wateren het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stille wateren