Stortdroogte

In Andrej Sen-Senkov's poëzie komen verwondering en eenvoud samen, maar dan wel een eenvoud die zowel de evidentie als de complexiteit van de werkelijkheid benadrukt. Dichter en essayist Alexej Tsvetkov schreef eens dat talent het vermogen is om de dingen van hun alledaagsheid te ontdoen, maar veel dingen in Sen-Senkovs werk hebben nooit de ons bekende alledaagsheid bezeten. Alle dingen, wezens, zelfs soortgenoten komen uit een alternatieve wereld die deels en slechts tijdelijk in onze wereld terecht is gekomen, en alleen door middel van Sen-Senkovs teksten. Hoe anders de wereld van zijn poëzie ook is vergeleken met onze wereld, het is de metaforische kracht van Sen-Senkov die ons de indruk geeft dat het niet onmogelijk is de jigsaw-puzzel die de wereld is op succesvolle wijze op te lossen.

Is Stortdroogte het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stortdroogte