Stukjes van mezelf

Gelezen 25 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 29 Favoriet 0 Recensies 3
Young adult Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 3 Top25's 1   Topics 0

Jade weet dat als ze ooit succesvol wil worden, ze weg moet uit de buurt waar ze is opgegroeid. Haar moeder zegt dat ze iedere kans moet grijpen die ze krijgt. Ze heeft een beurs gekregen voor een witte privéschool en krijgt zelfs extra bijles op zaterdagen. Maar sommige kansen voelen eerder vernederend dan behulpzaam. Zoals een uitnodiging om zich bij Women to Women aan te sluiten, een mentorprogramma voor ‘risicovolle’ meisjes uit ‘risicovolle’ achterstandswijken. Maar Jade heeft helemaal geen hulp nodig. En dat haar mentor ook zwart is, betekent niet automatisch dat ze Jade begrijpt. Misschien kan Jade deze succesvolle vrouwen laten zien hoe de echte wereld werkt en hoe je daadwerkelijk een verschil maakt.

Vriendschap, afkomst, privileges en identiteit – dit verhaal legt de uitdagingen die jonge vrouwen hebben op een overtuigende manier bloot.

Kind & Jeugd
Fictie 15+
Volt
12 maart 2019
12 maart 2019

Marloes Auteur

Angie Thomas, maar dan anders

door: Marloes

Na Angie Thomas’ romans The Hate U Give en Niet te stoppen verschijnt opnieuw een roman rond het thema rassenongelijkheid in Amerika. Het betreft Stukjes van mezelf van Renée Watson. De roman beschrijft het verhaal van Jade; een donker meisje op de dure privéschool St. Francis.

Jade heeft de kans...

Reacties op: Stukjes van mezelf