Supermarktwijnengids 2007

Supermarktwijngids 2007

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Lijsten 1   Topics 0
Daar is hij weer: de Supermarktwijngids. De eigenzinnige wijnschrijver Nicolaas Klei proefde alle wijnen uit de schappen van de Nederlandse supermarkten en natuurwinkels, en bundelde zijn proefnotities in deze nieuwe, volledig herziene editie. Op verzoek van vele lezers nu ook met de wijnen van de wereldwinkels en Fair Trade Shops.
Klei (1961) publiceerde behalve zes achtereenvolgende edities van de Supermarktwijngids o.a. de succesvolle wijnboeken Tot op de bodem, Achter het etiket en Onder de kurk. In Algemeen Dagblad en Elsevier heeft hij een veelgelezen wijnrubriek.
‘Ik pakte de Klei erbij, zoals je de Baedeker pakt, of de Larousse. De klei. Als mensen dat zeggen, dan is je naam letterlijk een huishoudwoord geworden.’ -Jan kuitenbrouwer
‘Je zou hem de Patrick S skind van de wijnen kunnen noemen. Een meester in de smaakbeschrijving. Hij kan prachtig verwoorden wat er met zijn tong gebeurt, en met de binnenkant van de wang, zijn gehemelte.’ - Trouw

Culinair
Wijn en dranken